czwartek, 2 maja 2013

Wreszcie!

Czekałem na ten moment długie miesiące. 15 maja na półkach empików zamelduje się wreszcie książka biograficzna pod tytułem "Peter Gabriel. Świat realny, świat sekretny". Napisałem ją na przełomie 2010 i 2011 roku. Nakładem wydawnictwa Anakonda - które dwa miesiące temu wydało także moją pierwszą powieść ("Okrągły przekręt") - od jesieni ubiegłego roku ukazuje się seria biograficzna "Gwiazdy sceny". Są to książki obfite, ciekawe, wiarygodne i pięknie wydane. Tym bardziej się cieszę, że "mój" Gabriel trafi na rynek jako część tej cieszącej się już sporą popularnością serii. Wcześniej ukazały się biografie m.in. Dave'a Gahana, Whitney Houston i Slasha. W maju do tego zacnego grona trafi Peter Gabriel, a w czerwcu za sprawą książki "Człowiek orkiestra", również Phil Collins.

"Peter Gabriel. Świat realny, świat sekretny" liczy 318 stron (309 tekst plus dyskografia i bibliografia). We wkładce znajduje się 16 kolorowych fotografii. Opisu doczekał cały artystyczny dorobek Gabriela, od pierwszych (nie)śmiałych prób szkolnych, przez progresywno - teatralne dokonania Genesis, aż po długą i ciekawą karierę solową. Każda solowa płyta została zrecenzowane i przeanalizowana. Na części pierwsze rozebrany został nawet zawiły genesisowy koncept album "The Lamb Lies Down on Broadway". Nie rozczarują się też ciekawi życia prywatnego Gabriela.  Będzie to druga (po wydanym już przeszło dwadzieścia lat temu "Misternym świecie") biografia Petera. W tej chwili jedyna aktualna zarówno w Polsce jak i poza granicami naszego kraju.